A Shift 2 egy újabb NFS játék, amely beleillik a Need for Speed franchise rendszerébe, azonban mennyire lesz kakukktojás az Unleashed?
Igen a Shift 2 is az NFS sorozat tagja, a különbség talán csak annyi, hogy kicsit más célközönség számára készül, hiszen ezúttal a motorsport rajongói kerülnek majd a középpontba. Az új játék egy teljesen egyedi versenyszimuláció lesz, amely realizmusa valahol a Forza Motorsport, és a Gran Turismo 5 közé fog esni, azonban különbözni fog tőlük, hiszen egy teljesen új gameplay-el fognak találkozni a játékosok. A Need for Speed az izgalomról, és a felhőtlen szórakozásról szól!
A GT számomra nem igazi szórakozás! Mi egyértelműen az élményre megyünk rá a játék készítésénél. A spektrum másik végén a Criterion Hot Pursuit-ja áll. Tipikus arcade vonal, no fékek, száguldás, ami szintén lehet szórakoztató. Az NFS Underground, Most Wanted, vagy épp az Undercover is egy bizonyos célközönség számára készült, akik szeretik a pörgős játékmenetet, és a száguldást. A Shift 2 el fog térni az előbb felsorolt címektől, hiszen szimulátor lévén a versenyzői tudás is sokat fog a latba nyomni.
Az NFS tehát összeforrt a pörgős, arcade játékmenettel, a Shift 2 jóval inkább a szimulációra fog alapozni?
Teljes mértékben ez a célunk! Az új Shift esetében a versenyélményre koncentrálunk, és nem kell az arcade stílust követnünk többé. Az Unleashed a versenyzői kvalitásról, a pályák ismeretéről, és a végső cél az FIA GT1-es bajnoki cím eléréséről fog szólni! Ezáltal az autók elkészítésének módja és azok tálalása is jelentősen különbözik az eddig megszokottaktól, hiszen mostantól teljesen testreszabhatóak lesznek a versenygépek, amelyek beállításait is a legapróbb részletekig módosíthatjuk majd.
Az Autolog funkció remekül fog együttműködni a szimulátorral, és annak integrálása nagyot fog dobni a játékon, hiszen rengeteg olyan információ van a Shift 2-ben amelyet lefordítva, és összegezve a játékosok számszerűsítve is összehasonlíthatják, összemérhetik magukat, és tehetségüket. Persze nem akarjuk információval elárasztani a játékosokat, de a szimulátorversenyzésben vannak olyan paraméterek amelyek sokat mondanak egy versenyzőről, mint például annak pályarekordjai, eredményei, és egyéb mutatói amelyek nagyon beszédesek az adott versenyzőről. Továbbá nyomon követhetjük barátaink, és versenyzőtársaink fejlődését, és elért eredményeit is.
A Shift 2 egy már sokat emlegetett sisakkamera nézettel is fog bővülni, amely állítólag nagy újításnak számít, miért döntöttetek mellette?
Ez egy elég összett dolog! Elsőre úgy tűnhet, hogy ez csak egy vizuális trükk, azonban jóval többről van szó! Az új kamerarendszer a VFX szisztémánk része, amely esetében a vizuális effektek a fizikához párosulnak. Az új rendszer segíti a játékost, hiszen a kamera, akárcsak a pilóta feje mozog, és kanyarodásnál mindig a kanyar csúcspontja felé mozdul, ami nagyobb látószöget biztosít a játékosok számára, és amely sokkal kényelmesebbé teszi az egész játékmenetet. Az új kamera tehát nagyon menő, és innovatív lesz!
A Gran Turismo 5 szinte mindent vitt a szimulátoros kategóriában az elmúlt időszakban! Gondolod, hogy itt az ideje hogy a Need for Speed-re is felfigyeljenek a szimulátorozás rajongói?
Igazából mindig is nagy rajongója voltam a GT-nek, hatalmas dolgokat értek technológia szintjén az elmúlt években a Polyphony Digital-nál, azonban túl sok időt emészt fel egy ekkora játék elkészítése. Mi más felfogásban dolgozunk, a lényeg hogy az eddigi legizgalmasabb versenyélményt tudjuk elhozni a rajongóknak, bele akarjuk ültetni a játékost a versenyzői ülésbe!